Ett luddigt inlägg


Sitter uppe igen sent igen. Jag har för mycket tankar som snurrar runt i huvudet för att kunna sova. Ibland funderar jag för mycket. Bevisligen. Det stör väldigt många har jag kommit fram till. Man måste tydligen alltid säga vad man funderar på och om man inte delar med sig av allt så är man plötsligt hemlighetsfull eller mystisk. Just mystisk är ett ord jag får höra ofta. Men ser ni, det är jag inte. Jag gillar bara att få lite perspektiv på mina egna problemlösningar själv innan jag delar med mig av dom. Om inte ens jag vet mina känslor vem ska då veta dom? Jag måste väl ändå känna mig själv bäst tycker man. Vissa saker är liksom onödiga att dela med sig av i och med att ingen någonsin kommer att förstå och jag suger på att förklara. Missförstånd är ju bara jobbigt. Jag slår vad om att ingen förstår vad jag snackar om nu men jag var bara tvungen att skriva av mig lite.

Det är rätt mysigt att sitta uppe själv i mörkret, lyssna på Bob Marley och digga med i äkta reggae -anda. Jag är ett nattmänniska. Nattuggla. Nattsuddare. Kalla det vad ni vill. Jag älskar natten. Det är den bästa tiden på dygnet. Hur mysigt är det inte att sitta och se när solen börjar komma upp liksom? Det kan nästan vara mer mysigt än en solnedgång faktiskt.

Nu ska jag sluta tjafsa om konstiga saker och ta en snabb dusch istället. Imorgon  har jag två lektioner som jag inte riktigt fattar varför jag ska gå på. Först har jag matte. Skittråkigt och jag fattar ingenting. Sedan har jag spanska som jag får ångest för varje gång jag ska dit. Varför? Jo för att jag kan ingenting och alla andra är som födda spanjorer. Thats why. Nu säger jag godnatt! Sweet dreams.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0