Crying won't help you


Idag känns det som om humorn har sprudlat på hög nivå. Min klass kan nog vara den mest misstolkande/sexmaniac -klassen någonsin. Yes , jag skulle faktiskt tippa på det. Dagens citat måste ju bli "Jag vill rida." Internt skämt , förväntar inte att någon ska förstå det. Som sagt , vår humor är lite vrickad. Sedan vill jag bara säga , vad är det med Halmstad och att det alltid ska blåsa orkan här ? Inte ok. Dessutom så regnar det hela tiden , vilket det mer eller mindre gör i hela det här landet. Jag tror jag läste någonstans att Halmstad har haft tre soltimmar i hela november. Tre soltimmar ? Inte konstigt att folk blir deppiga och käkar lyckopiller i det här landet. Imorgon stänger Akelius av värmen i hela min trappuppgång. Hm , jättekul. Det kommer ju inte alls bli kallt eller så , med tanke på att det redan är minusgrader här inne med alla element på. Bara dom fixar det så man slipper gå som en sibirisk bonde på kvällarna.

På söndag är det julskyltning , vilket innebär glögg och mys på stan. Även om jag inte ska spendera julen här så kan man ju förfira lite. Det är så svensk min jul blir i år. Inte för att den brukar vara så svensk men ändå. Är rätt glad för det för jag är ändå inte ett så stort fan av den svenska julmaten. En annan grymt skön sak att slippa är julklappshandeln ! Det är bara frustrerande och stressigt för jag brukar som med allt annat vara ute i sista minuten. Tänk att det fanns en tid när man tyckte det var roligt att handla julklappar. Jag kommer ihåg när jag och Emelie var mindre. Vi åkte alltid till Ekohallen , på den tiden då det fanns,  och köpte alla julklappar vi skulle köpa. Det blev bara tomtar och helt betydelselösa saker men ändå. Det var vår tradition och skit samma ifall alla fick en ängel i julklapp. Det var vår grej i så många år och jag saknar det lite faktiskt. Eller ganska mycket. Som ni vet så har jag börjat min nedräkning för rätt så länge sedan. Nu är det endast 27 dagar kvar tills jag sitter på tåget till Köpehamn. Fattar ni , 27 dagar ! Jag vet att jag tjatar om detta hela tiden men jag är så överlycklig och förväntansfull. Så ni få helt enkelt så ut med mig...:) Nu tänkte jag ta och ringa mamma och tjabba lite skit med henne.


" To make a mountain of your life is just a choice..."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0