You gotta go there to come back




Αμμόχωστος μου... Jag älskar att ha djupa samtal med pappa om Famagusta och Cypern. Det faller sig liksom naturligt. Jag kommer ihåg när jag åkte till Famagusta förra året , för första gången. Det var så mycket blandade känslor... Pappa berättade allt han hade varit med om och det var en konstig stämning. Bara det att vi inte kunde gå fram till det gamla huset, utan fick stå på andra sidan taggtråden och försöka få en skymt av det var smärtsamt. "Där är det Amanda , där är huset." Jag hade hört så mycket om detta stället hela min uppväxt och nu var jag där. Overkligt. Jag trodde inte det skulle kännas så jobbigt som det faktiskt gjorde och jag önskade att farfar kunde varit där med oss... Det var första gången som pappa återvände sedan kriget och jag kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste varit för honom. Det här stället har verkligen en speciell plats i mitt hjärta , och det kommer det alltid att ha. Varken bilder eller ord är tillräckliga... ♥


I've learned that good-byes will always hurt ,
pictures will never replace having been there ,
memories good and bad will bring tears ,
and words can never replace feelings.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0