Underbart att vara flerspråkig



Det kan dock vara lite jobbigt då och då...

1. Man blandar ihop språken!
2. Grammatiken blir till en enda stor soppa pga att alla språk har olika grammatiska regler.
3. Man pratar ryska med spanjorer och spanska med ryssar osv.
4. Folk tror att man är något jävla lexikon som kan alla ord i ordlistan, vilket INTE stämmer.
5. Ibland vill man helt enkelt bara fokusera på sin sjukt dåliga svenska.

Anledningen till detta lilla rycket är att det är tisdag imorgon, vilket betyder tre språk i rad för min del. På spanskan ska jag redovisa mitt arbete som inte alls blev som jag tänkte, jag har ryskaglosor som bara inte vill fasta i mitt huvud och jag har ångest för att jag känner att tiden inte räcker till. Men, vad ska man göra? Det är bara att kämpa på, right?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0