Mitt 2008.



Ja, vad ska jag säga ... Mitt 2008 har varit ett av mina värsta år. Okej, det har klart funnits några ljusa stunder men dom tyngdes tyävrr ner av allt det jobbiga som hände. Jag förlorade många männsikor runt omkring mig, på alla sett och vis. Det har varit ett tungt år för många som jag känner också. Ni vet nog vad jag tänker på ... Kan inte föreställa mig hur svårt det har varit för er. Usch, men förhoppningsvis kommer 2009 bli bättre. Alla förtjänar ett break från all sorg och smärta. Jag ska försöka göra detta året till ett så bra år som det nånsin går! Jag menar, jag ska ändå inte klaga. Jag har mina underbara vänner, som jag vet alltid kommer finnas där för mig. Sen har jag ju mina nya vänner som också betyder otroligt mycket för mig. Det är helt sjukt hur bra kompisar vi har blivit på så kort tid. Jag älskar dom och jag känner på mig att det är vänskap som kommer hålla bra länge. Så något vann jag ju ändå detta året. Som sagt, man ser konstigt nog mest det jobbiga men det hände faktiskt en hel del bra saker i år också.


Ska bara ta några saker som jag kommer ihåg starkt:
Thailand - I februari åkte vi till Thailand och det var helt underbart. Träffade en kusin på pappas sida som jag aldrig hade träffat. Bara det är en enorm grej för mig. Jag träffade Stephan och mitt stora dykarintresse väcktes till liv. Jag och pappa åkte på snorkling med han och hans dykare. Helt jävla magiskt var det och hade det inte varit för den otroliga upplevelsen så vet jag inte om jag hade kännt såhär för dykning som jag gör nu.
Cypern - I augusti åkte vi och kims familj till Larnaka, Cypern. Det är en resan jag aldrig kommer att glömma. Jag hade skitskoj varje dag och allt var nästan perfekt! Att se staden där min pappa bodde i när han var liten var en känsla som jag nästan inte kan beskriva ... Den var helt bombad och orörd sedan kriget. Det var häftigt att vara där men samtidigt ganska jobbigt med tanke på att farfar hade gått bort bara någora månader tidigare. Var jag än kollade så såg jag honom. Trotts det så var jag glad för pappas skull. Han fick se sitt gammla hus, stranden och det otrolig havet där han har så många minnen ifrån. Under hela min uppväxt har jag hör talas om det här stället och äntligen stod jag där och det kändes helt overkligt.
Flytten från Fyllinge - Ja, hur kan jag nu ta med det som en sak jag ser tillbaka på som bra? Det var bara så att det var helt rätt tid att flytta därifrån då. Trotts att jag saknar lägenheten, folket och saker som nu bara är minnen så var det liksom dags. Det var nog rätt bra också. Det kändes som att det skulle bli skönt att börja om på nytt och lägga allting bakom sig. Därför ser jag det som en bra sak som hände. Hoppas ni förstår.
Började på Sannarp - Jag hade aldrig vågat tro att det skulle bli såhär bra som det nu blev när jag började på Sannarpsgymnasiet. Där har jag fått vänskap som jag hoppas varar livet ut. Helt underbara människor. Min klass, SPSP08 är min räddning i vardagen. Det folket får mig alltid på bra humör och det går inte en dag utan ett skratt.


Det här är bara en liten sammanfattning av allt bra som faktiskt hände i år och jag har säkert glömt massor. Jag hoppas att mitt och alla andras 2009 blir ett betydligt bättre år och jag ser fram emot massor skoj som jag senare ska kunna blicka tillbaka på. Hoppas att ert nyår bli toppen för det tänker jag i alla fall se till att mitt blir!
G o t t   n y t t   å r   a l l i h o p a ! ! !


Kommentarer
Postat av: gissa vem ;)

Nämen jag orkade läsa;), bjuder du på kåv me bröö´´?

2008-12-30 @ 22:18:24
Postat av: amanda

gissar på hmmm .. ALEKS :D orkade du utan att sommna?x)) klart jag bjuder ;)

2008-12-30 @ 22:22:30
URL: http://bizzaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0